Rijden, rijden, rijden

3 januari 2022 - Docksta, Zweden

De volgende dag start wederom met… sleeën. Er is weer een laag gevallen die natuurlijk uitgetest moet worden. Terwijl Sander ze de heuvel af slingert ruim ik de camper op. Daarna rijden we verder. Een flinke ruk vandaag. In Örnsköldsvik zien we in het centrum nog een enorme skischans die net boven het tankstation eindigt. Best indrukwekkend. Net buiten de stad stuitten we op een Fjall Raven outlet. Sander heeft hier een fijne broek van en kan wel een extra gebruiken. En omdat er verder weinig te beleven is op de route besluiten we hier even een stop te maken,

Ik vind een broek in zijn maat en nog lekkere sokken voor Jet (zodat ze die weer uit kan trekken en weg kan gooien).

Met de buit binnen rijden we door naar Docksta. Hier zit een nieuwe camperplaats die goede recensies heeft. Het ziet er inderdaad super netjes uit. Het sanitair gebouw ruikt zelfs nog naar verf! Verder zien we weinig van de omgeving want het is al weer donker. Altijd een verrassing waar je nou echt staat.

Bij het afwassen praat ik nog even met onze buren, die uit Duitsland komen. Zij zijn ook in Jokkmokk geweest, alleen stonden zij op een andere camping. Ook zij zijn nu op de terugweg.

​In de avond begint het al aardig te sneeuwen en ze voorspellen dat het de hele nacht blijft sneeuwen...