Een heerlijke afsluiting

6 januari 2022 - Örkelljunga, Zweden

Om zo lang mogelijk van de mooie dag te kunnen genieten vertrekken we op tijd. Om iets voor 9 zijn we al onderweg. Het is heel helder weer en de lucht heeft weer prachtige kleuren. Onderweg ontbijten we en al snel komen we bij de camperplaats aan.

Alle sneeuw is nu weg, een heel ander gezicht. Het is ook een stuk drukker maar we vinden een fijn plekje aan de rand. Vik en Vie genieten van het bos waar we zo in kunnen lopen. Vanuit de camping blijkt een pad te lopen naar de top van de heuvel en vanaf daar heb je een heel wijds uitzicht over de omgeving. Vik was wel toe aan even lekker rennen en sleept halve boomstammen mee. Vie probeert hem bij te benen. Wat nog niet echt lukt.​

Daarna is het tijd voor de lunch en we bakken weer broodjes in het oventje. Als de broodjes op zijn duurt het niet lang voor Jet instort en in slaap valt. Sander begint ondertussen aan een vuurtje. Je hebt hier een hele leuke overdekte vuurplaats waar ook hout klaar ligt. Cas volgt al snel en als Jet weer wakker is roosteren we marshmallows boven het vuur.

Vie breekt ondertussen de camper af, dus loop ik samen met Nena nog een ronde. Eerst de heuvel op om het uitzicht te bekijken en daarna nog een rondje om het meer. Als we terug zijn willen Cas en Jet het uitzicht ook wel zien dus lopen we nog een keer de heuvel op. Het uitzicht is nu nog mooier omdat de zon al een beetje onder begint te gaan. Terug bij het vuur is het tijd voor warme chocolademelk die we boven het vuur opwarmen en versieren met mini marshmallows en slagroom. We zijn inmiddels al bijna 3 uur buiten en het begint donker te worden. De kinderen vinden het mooi geweest en gaan we terug naar de camper.

Cas en Nena geven aan dat ze eigenlijk wel zin hebben om naar huis te gaan. Ook nog even lekker thuis spelen voor ze weer naar school moeten.

We besluiten dat deze dag het perfecte einde is van onze trip en dat we morgen naar huis rijden.