Fileperikelen

26 december 2021 - Gränna, Zweden

We slapen deze ochtend allemaal uit en zijn pas om half 9 wakker. Vandaag tijd om weer een stuk te rijden. Richting Stockholm. Het is weer een prachtige heldere dag. Eerst een rondje met Vik en Vie om het meer en dan iedereen van een boterham voorzien. Dan begint weer het grote ombouwfeest. Bedden eruit, zitplaatsen erin. Als iedereen is aangekleed, alles op zijn plek ligt en de camper is gevuld en geleegd gaan we op pad. Nu zien we ook wat van de omgeving en het is weer prachtig! Heldere lucht en een zonnetje.

We vervolgen onze weg op de snelweg en het rijdt lekker door. De weg is mooi vrij van sneeuw en het is niet druk. Tot we na iets meer dan een uur op een ongeluk stuiten. We staan eerst een uur stil. Wat schijnbaar erg op de blaas werkt van de mannelijke weggenoten want achter elkaar zien we mannen de berm in duiken om hun blaas te legen. Ook worden er honden uitgelaten. Het is een heel tafereel maar vrijwel iedereen wacht geduldig. De kinderen hebben hun schermpjes maar Jet wordt het wel zat. Uiteindelijk duurt het twee uur voor we uit de file zijn. Onze beoogde bestemming passen we daarom aan.  Tijdens de rit langs het meer genieten we van prachtige luchten. Het begint met onderin groenblauw, loopt over naar rood en eindigt in geel.

​We vinden een camperplaats een stukje van de grote weg af. Het is geen camping maar wel van alle gemakken voorzien. En we zijn alleen dus het hele (super nette!) toilet/ douche gebouw is voor ons alleen. Net als de schuine helling van het naastgelegen kerkje waar we na het eten nog fijn vanaf zijn gaan sleeën. De honden kunnen lekker los rondrennen. Was wel nodig om iedereen even uit te laten razen na zo lang zitten. Daarna nog lekker spelletjes gespeeld met zijn allen.

Nu ligt iedereen op bed en draait er nog snel een wasje. Even gebruik maken van het feit dat dat hier gratis kan, incl. droger. Nu nog even met de beentjes omhoog en dan morgen weer door!