Donkere wegen & hoge bomen

30 december 2021 - Storforsen, Zweden

De dag begint met een rondje over de camping met de honden. Het grootste gedeelte van de camping staat leeg dus de honden kunnen even los rennen. De velden die leeg staan zijn onberispelijke sneeuwvelden. Er ligt veel, heel veel sneeuw. Ik denk wel 40cm. Cas vindt het geweldig om door de hoge sneeuw te lopen. De honden rennen met hem mee. Het is deze ochtend niet zo koud, rond het vriespunt. Vie zit daarom na een tijdje helemaal onder de sneeuwballen. ​

Na de ochtendwandeling is het tijd om een was te draaien en daarna iedereen onder de douche te zetten. Er is een grote familiedouche waar Cas, Nena en Jet om de beurt onder kunnen. Na een feestje voor de spiegel gaan alle kleren weer aan (en dat is heel wat) en is het tijd om in de sneeuw te spelen. We hebben alle ruimte dus ook de honden kunnen heerlijk rondrennen. Cas en Nena maken bommetjes in de sneeuw en rollen van sneeuwbergen. Jet zit op een wipkip die maar net boven de sneeuw uitkomt.

Daarna laden we iedereen in om weer een stuk te rijden. We vervolgen de weg langs de kust. Tegen de tijd dat het donker wordt verlaten we de snelweg om het binnenland in te gaan. Deze wegen zijn niet verlicht en al snel is het stikdonker. De ledbalk komt nu goed van pas!

​Langs de route blijkt nog een leuk uitstapje te zitten. Namelijk de Storforsen. Een stroomversnelling die ook 's winters erg mooi schijnt te zijn. De camper plek die we op het oog hadden blijkt niet bereikbaar (40cm sneeuw op de weg is wat te veel van het goede) dus toch naar de camping. Na een incheck van een half uur (het lukte niet helemaal) vinden we een plekje op de camping. Een behoorlijk luxe camping. Super net sanitair en ook nog een sauna en vaatwasser!

‘S avonds spelen de kinderen nog in de enorme sneeuw bergen. Ik denk dat ze wel 2,5 meter hoog zijn! Er wordt gerold, gesprongen en gesleed. De kou maakt dat ze uiteindelijk toch de camper in gaan, anders waren ze nooit gestopt.