Winterwonderland

23 juli 2017 - Lake Pukaki, Nieuw-Zeeland

Onze camping van de afgelopen nacht ligt aan Lake Tekapo. Voor vandaag was zonnig weer voorspeld, dus een perfecte kans om mooie foto’s bij zonsopkomst te schieten.

Dus vroeg uit de veren en met de camera afgedaald naar het meer. Inderdaad prachtig zonnig weer.  Het vroor nog wel behoorlijk en het was dus aardig koud. Toch even kunnen rommelen met mijn nieuwe camera en flink wat handigheidjes kunnen uitproberen. Nu hopen dat het ook de juiste plaatjes oplevert, maar er lijkt wat leuks tussen te zitten.

Nena had vanmorgen al weer wat meer praatjes, een goed teken. Cas voelde zich wat beter maar was duidelijk nog niet de oude. Dus een rustige opstart en daarna naar “the Church of the Good Shepherd” geweest. Een bijzondere kerk met een raam met uitzicht over het meer in plaats van een altaar. Waar we de vorige keer zo ongeveer de enige waren, was het nu enorm druk. Maar ook erg mooi met zo veel sneeuw. Met een beetje goochelen nog wat foto’s kunnen maken waarbij het net lijkt of we de enige daar zijn.

Daarna door naar Mount Cook. Ik wist nog dat dit een heel mooi stukje Nieuw Zeeland was waar we nu door gingen rijden en ik had me voorgenomen alles wat ik toen zag in mijn hoofd te prenten. Als je dan voor een tweede keer gaat vraag je je af of het dan weer net zo mooi kan zijn. Het antwoord is ja. Wederom waren we beiden stil. Verrast en overweldigd van hoe belachelijk mooi het hier is.

Dat vroeg dus om een aantal fotostops en Sander heeft de drone ook een paar keer laten vliegen. Al met al duurde het nog even voor we bij onze eindbestemming waren, maar wel op een leuke manier. Bij Mount Cook stond de Hooker Valley Track op het programma. Dit zou niet zo’n spannende wandeling moeten zijn qua hoogte en afstand, maar wel een hele mooie.

Cas lekker in de drager omdat alles lopen nog wat te veel van het goede is. En Nena bij mij in de draagzak. Ook hier lag overal sneeuw, wat echt prachtig was maar ook voor gladde stukken zorgde.  Nog wel een uitdaging op sommige stukken dus, met ieder een kind op je rug.

Uiteindelijk hebben we niet heel de wandeling gedaan omdat Cas het koud kreeg maar wel een heel mooi stuk gelopen. Inclusief grote hangbrug, die Cas wel zelf graag wilde lopen, en prachtige uitzichten op een gletchermeer, mount Cook en de hele vallei. Nena heeft de hele weg liggen tukken, dus die heeft er weinig van meegekregen.

En nu staan we op een camping met uitzicht op meer pukaki. Een enorm meer vlak bij mount Cook. We kijken uit over het meer en alle bergen er omheen. Je kunt het slechter treffen :-).
Morgen op naar het zuiden, met als uiteindelijke doel de Catlins. Als we er kunnen komen tenminste. Moet nog even checken hoe het er nu is, na al dat noodweer. Hoop dat het lukt en dat we daar Pinguïns en het zuiderlicht kunnen spotten…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl