Op weg naar de alpen

22 juli 2017 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

De dag begon weer met regen en even we dachten we dat we gisteren per ongeluk twee zeehonden hadden meegenomen. Het bleken Cas en Nena die zich nog niet veel beter voelden.

Dus maar wat langer blijven liggen zodat ze goed konden slapen. Daarna het nieuws maar eens bekeken hoe het er voor stond na nog meer regen. Gisteren waren er in verschillende delen van het land al overstromingen, en laat dat net het deel zijn waar wij doorheen moeten.

De hoofdweg was nog steeds afgesloten maar er was wel een alternatieve route, meer door het binnenland. Je gaat dan langs de bergen af. Tenminste, als je de kaart moet geloven want wij zagen alleen een grote grijze wolkenmassa.

Al snel stuitte we op een omleiding, maar de rest van de route was gelukkig wel open. Overal zag je duidelijk dat het echt wel flink te keer was gegaan. Verschuivingen van grond, hout over de weg en zelfs een stuk van de goot naast de weg compleet verzakt. Weilanden naast de weg staan compleet blank en rivieren zijn buiten hun oevers getreden. Nu is er op sommige plekken tot vanochtend al 12mm gevallen en het is de hele ochtend vrolijk doorgegaan dus heel gek is het ook niet.

Uiteindelijk zijn we doorgereden tot lake Tekapo. Hier zijn we de vorige keer ook geweest. Een prachtig meer omringd met bergen. Het is nu wel veel kouder (2 graden maar) en er ligt sneeuw. Echt een winterlandschap. Heel erg mooi! We staan op een camping tegen het meer. Als het goed is wordt het morgen beter weer dus kunnen we hopelijk wat mooie plaatjes schieten. Als de kinderen zich beter voelen staat er ook een wandeling bij het gletchermeer van Mount Cook gepland.