Nuggets en pinguïns

25 juli 2017 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

Puur en verlaten, dat is hoe we de Catlins beleven. Waar we eerder meerdere keren per dag konden zwaaien naar een tegemoetkomende camper, zijn ze hier op een hand te tellen. Niet iedereen kiest ervoor om deze uithoek mee te nemen in hun reis.

De vorige keer hadden wij dit ook niet gedaan, dit keer wilden we het wel graag. De vuurtoren bij Nugget Point, Pinguïns en het zuiderlicht hoopten we hier te zien.
Maar pas nadat we de speeltuin op de camping nogmaals uitgeprobeerd hadden, boodschappen hadden gedaan en de tank weer vol hadden gegooid. Dat was snel geregeld en toen door naar Nugget Point.

Hier waren we al vrij snel. Vanaf de parkeerplaats was het nog een korte wandeling langs de klif om bij de vuurtoren te komen. Vanuit daar kijk je over rotspartijen in het water. Geen lange wandeling, zeker erg mooi! Het waaide flink dus het water ging aardig tekeer, wat het nog wat spectaculairder maakte.

Omdat Cas en Nena allebei moe waren besloten we tijdens hun slaapje door te rijden naar Curio Bay. Hier is een fossielenbos in de zee en zou je ook Pinguïns moeten kunnen spotten. Een prachtige rit door regenwoud en langs hoge kliffen. De stranden zijn met zand en rotsen en de zee is wild. Een verlaten uithoek in Nieuw Zeeland.
Het fossielenbos is alleen te zien bij eb en Cas was erg moe dus dat bewaren we voor morgen. We stonden op tijd op de camping zodat de kinderen even lekker konden spelen.

De camping ligt erg mooi (tegen het strand) en de plaatsen zijn helemaal omringd met yucca’s (zo vind ik ze er uit zien maar papa gaat nu vast zeggen dat het iets anders is :-)). Goede windbrekers in ieder geval. Het is wel meer een mooi-weer camping. De toiletten en douches zijn eenvoudige hokjes die van onder open zijn. Als je er op dit moment gebruik van maakt krijg je een blaasontsteking erbij cadeau zeg maar. Gelukkig hebben we alle voorzieningen in de camper dus zijn we daar niet zo van afhankelijk. We staan met nog één andere camper, dus lekker rustig is het wel! Zelfs de campingeigenaar is er niet, dus betalen doe je door een gleufje in de muur van het receptiegebouw.

Tegen de avond het ik nog twee pinguïns kunnen spotten. Sander geloofde het wel vanaf de foto want het is hier afwisselend zonnig met hoosbuien. En laat dat laatste nou net het geval zijn rond de juiste tijd voor het spotten.

Oh ja, nog heel gaaf. Door het wisselde weer hebben we verschillende regenbogen gezien, waarvan één helemaal rond. Sowieso al bijzonder en boven dit landschap helemaal schitterend.
De pot met goud om meer van dit soort reisjes te bekostigen hebben we dan helaas niet gevonden…