Christchurch

19 juli 2017 - Woodend, Nieuw-Zeeland

Na een koude nacht werden we rond een uurtje of 9 allemaal wakker. Eerst maar eens grote inkopen gedaan. Daarna richting het centrum van Christchurch. In een vlog hadden we eerder een leuke speeltuin gezien en dat leek ons wel wat om er voor Cas en Nena even een leuke dag van te maken.

De Margeret Mahy playground is het afgelopen jaar geopend in een gebied waar veel schade is door de aardbeving. Lang nog niet alles is hersteld, nu 6 jaar na de aardbeving. Maar het ziet er wel al een stuk beter uit dan de vorige keer. Toen waren er nog veel gebouwen die er half ingestort stonden. Dat is nu op de meeste plekken weg. Je ziet nog wel overal de gevolgen. Lege percelen waar ooit een kerk stond, een moestuin om een plek te vullen en overal wordt gewerkt.

Daartussen ligt dan een speeltuin. Het eerste wat opviel was dat het enorm druk was, waarschijnlijk door het zonnige weer en het feit dat ze hier ook vakantie hebben. Het was leuk om te zien dat zowel oudere als jongere kinderen zich er vermaakten. Schommels, een brede glijbaan, klimrekken, trampolines (Cas zijn favoriet), kabelbaan en klimtoren, genoeg om je uren te vermaken.   Daarnaast was er ook een heel stuk met allemaal water. Ondanks dat het winter is, was het ook in dat deel druk. En schijnbaar is het hier warm, want er liepen verschillende kinderen in hun shirt door de fonteinen.

Terwijl Nena lag te slapen en Sander de tassen uitruimde, gingen Cas en ik naar de speeltuin. We hadden helaas wat minder tijd omdat de zoektocht naar een geschikte parkeerplaats voor onze reus wat langer duurde en we ook nog naar een camping moesten, maar desondanks was het erg leuk.

Nu staan we op een camping iets ten noorden van Christchurch, vlakbij het strand. Morgen staat een rit naar Kaikoura gepland waar we, als het goed is, met dolfijnen gaan zwemmen. Heel, heel, heel veel zin in!

1. Angela Koopman:
    Heel veel plezier!
    Super gaaf maar ook dapper om dit samen met de kids te doen.
    Geniet er lekker van samen.
  2. Claudia Posthouwer:
    19 juli 2017
    Jaaa, ik ga jullie weer volgen. Super tof zo'n geweldige reis met z'n viertjes. Is dat cliché van "wij kunnen niet reizen, want we hebben jonge kinderen" ook weer van de baan!

Have fun kanjers!

Liefs
    Claudia
  3. Fleur:
    19 juli 2017
    He lysette! Wat leuk.. Vet jaloers..
    Veel plezier nog. X
  4. Anouk:
    19 juli 2017
    Leuk om jullie weer een beetje te kunnen volgen zo!!
  5. Anne-lieke:
    19 juli 2017
    Super leuk om jullie avontuur zo te kunnen volgen!! Geniet ervan en ik kijk uit naar de volgende blog! X
  6. Hèlen:
    20 juli 2017
    Leuk.om jullie zo weer te volgen ! Geniet van jullie vakantie !
  7. Gerard van Rosmalen:
    23 juli 2017
    Wij lezen met veel plezier je reisverslagen blijf genieten groetjes aan alle