Vissen en strand

7 augustus 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We waren allemaal vroeg wakker vanmorgen. Cas liep al te stuiteren, want vandaag gingen we naar de vissen! Sealife noemen ze het hier ook wel :-).

Bij de parkeerplaats merkten we al dat we onze verwachtingen wellicht wat bij moesten stellen. Maar Cas vindt vissen kijken bij de Hornbach al een feest dus voor hem zou het vast en zeker leuk worden.

Heel het park ligt onder de grond en je start bij de Pinguïns. Eigenlijk een behoorlijk deprimerend verblijf met een hele zwik pinguïns. Je kunt ze ook zien zwemmen, wat wel leuk is om te zien. Ware het niet dat je eigenlijk vooral heel veel medelijden hebt met die beestjes. Het heeft veel weg van het verblijf waar Mambo van Happy Feet in zit, zonder daglicht.

Snel door dus. Cas loodste ons snel door een stuk wat ingaat op het wonen op Antarctica. We hadden hem immers vissen beloofd en hij had nog geen vis gezien.

Een kinderdeel volgde met heel veel clownvissen (‘allemaal Nemo’s’).  Daarna een hele grote bak met behoorlijke vissen en een grote pijlstaartrog. Daar was ook een speeltuin en voor Cas was de dag al meer dan geslaagd. Nena heeft de boel ook nog eens verkend daar. Na een tijde vonden er het wel mooi geweest en gingen we door.

Een groot aquarium waar je onderdoor kunt, zo’n boog. Met een lopende band kun je je onder het hele verblijf laten vervoeren. Een roltrap en vissen: een wereldcombi volgens sommigen in ons gezelschap. We lieten ons onder de haaien, roggen, schildpadden en vele soorten vissen bewegen. Mooi om te zien!

Tot slot nog een verblijf met zeepaardjes, kreeften en een octopus. Zeker niet het mooiste aquarium wat we hadden gezien. Al met al toch een leuke ochtend.

We besloten om daarna een camping te zoeken. Al snel waren we op de camping aangekomen. In eerste instantie zag deze er prima uit en dachten we er over meteen twee nachten te boeken. Toch maar een gedaan, een extra nacht is zo bijgeboekt.

Eenmaal op onze plaats, die ons nog bijna het dak had gekost omdat ze een laaghangende boom hebben staan bij zo ongeveer de enige plaats voor grotere campers, kregen we toch een raar gevoel. De sfeer was raar.

Om een lang verhaal kort te maken, we zijn weggegaan. Nu staan we op een andere camping, aan het strand. We kijken zo van onze camper uit over de zee en verderop zien we de lichtjes van Auckland. Vele malen beter dus!

Vanmiddag nog even naar Devonport geweest, een wijk verderop. Beetje langs het water gelopen. Heerlijk in ons shirt. De zon scheen en het was een graad of 17. Klein verschil met twee weken geleden toen we in de sneeuw liepen.

Later op de middag heeft Cas nog heerlijk op het strand gespeeld hier bij de camping en wij genoten van het uitzicht en het niks hoeven.

Morgen de stad verkennen!