Uitgezwaaid door dolfijnen

2 augustus 2017 - Foxton Beach, Nieuw-Zeeland

We arriveerden al op tijd in Picton en na het kopen van kaartjes konden we meteen de pont op. Strakke planning. Helaas liepen we daardoor wel de mogelijkheid mis om nog even naar het bakkertje in Picton te gaan, waar we de vorige keer overheerlijk brood hadden gekocht. Het voordeel was wel dat we lekker op tijd in Wellington zouden zijn.

Nadat we de camper in de boot hadden geparkeerd liepen we richting het dek. De medewerker vertelde dat er dolfijnen gezien waren voor het schip en dat we ze vanaf het dek voor konden zien. Dat wilden we wel! En inderdaad, we zagen ze in de verte al hupsen.

De boot vertrok al snel en we kwamen dichter en dichter bij de dolfijnen. Ze vonden het wel interessant en besloten een stukje met ons mee te varen. Hoe gaaf! Wat een mooi afscheid van het zuider eiland, uitgezwaaid door dolfijnen!

De boottocht verliep soepeltjes. Cas heeft zich uitgeleefd in het speeltuintje aan boord samen met een hoop andere kinderen en Nena heeft ons heel druk bezig gehouden. Niemand hoefde zich te vervelen dus :-).

Eenmaal in Wellington nog snel getankt. De pompbediende kwam al snel een praatje maken met Sander, die in zijn t-shirt wel zeker een vakantieganger moest zijn. Goed geraden meneer met winterjas en bontmuts.

Het is wel weer een cultuurschok om na ruim twee weken Zuidereiland, stil, uitgestrekt en rustig, aankomen in het drukke Wellington. Ineens weer veel mensen, flats, verkeer en een driebaansweg.
We hebben Wellington meteen verlaten. De vorige keer vonden we het niet zo’n hele leuke stad en we besteden de dagen die we nog hebben liever in een ander deel.

Langs de kust zijn we naar het noorden gereden. Eindbestemming is Foxton Beach. Iets voordat we bij de camping waren lazen we op een bord over een Nederlandse markt met windmolen. We werden nieuwsgierig. Onze molenfan zag al van ver de wieken en jawel, er heeft hier iemand gewoon een heuse molen gebouwd. In de molen zat een winkel met allerlei Nederlandse producten. Dat proberen we wel weer als we thuis zijn. Nog een mooie molenaars gekocht en Cas was helemaal in zijn nopjes!

Het was nog maar een klein stukje naar de camping. We staan tegen de speeltuin aan op een verder zo goed als verlaten camping. Heerlijk rustig dus.

Morgen richting Tongariro!

1. Marianne en John:
    2 augustus 2017
    Geweldig op de boot met dolfijnen eromheen!!
    Succes met de tongariro!!
  2. Dory:
    3 augustus 2017