Home sweet home

7 januari 2022 - Nuenen, Nederland

En dan is de dag weer aangebroken dat we naar huis gaan. De twee weken zijn voorbij gevlogen!

We staan op tijd op en ruimen de spullen op en maken een tas voor onderweg. We vullen en legen en dan zijn we klaar voor vertrek. Er is geen sneeuw meer gevallen, het is wel super glad. Een vuilnisman die we voorbij rijden laat dat zien door met zijn voeten over de weg te glijden. Rustig rijden dus!

​De boot is niet ver rijden, ongeveer 20 minuten. Voor we het weten zijn we er en daarom vinden we ook geen supermarkt meer. Dan straks maar eten op de boot.

​We hebben geluk, want als we aankomen rijden kunnen we meteen doorrijden. We rijden als één van de laatsten de boot op en vrijwel meteen gaat de klep dicht en vertrekken we. Strakke planning! Op de boot verbazen we ons nog over de steekkarren drank die gekocht worden.

​Als we van de boot afkomen hebben we geen controle. Dit hadden we wel verwacht dus dat is een meevaller omdat dat toch vaak veel tijd kost. We kunnen meteen door en doorkruisen Denemarken in ongeveer twee uur. Hierdoor kunnen we ook de tweede boot direct op rijden. Gaat lekker. Deze overtocht duurt wat langer dan de eerste en het is inmiddels lunchtijd. We eten frietjes met worst en dan zijn we al weer in Duitsland. Ook hier 0 controle. Na een tankstop (eindelijk weer normale prijzen in plaats van 2 euro per liter) en plaspauze installeren we iedereen weer om het laatste stuk te rijden.

Sander heeft er zin in en rijdt vrijwel aan één stuk door naar huis. Om half 9 rijden we de straat weer in. De kinderen rennen naar binnen, blij om weer thuis te zijn. Wij verbazen ons over hoe groot je huis is, na 2 weken in de camper te hebben gewoond!

En het bed ligt ook wel weer heerlijk!

1. Ellen:
    25 januari 2022
    Wat een geweldige reis! Leuk om jullie blog gelezen, is toch een beetje meegenieten
  2. Gerard van Rosmalen:
    Gerard en Betsie:
    25 januari 2022
    Aan een stuk uitgelezen. Er is een schrijver aan je verloren gegaan. Had af en toe het gevoel dat ik er zelf bij was. Nu nog even van de foto’s genieten.
  3. Yvonne:
    26 januari 2022
    Een mooi verslag van jullie onvergetelijke avontuur!
  4. Bernadette Briedé:
    26 januari 2022
    Jeetje Lysette, wat een geweldig verslag en wat een avontuur! Het is heerlijk om te lezen hoeveel plezier jullie hebben gehad.
    Neem nog steeds een petje af hoe jullie dit gewoon doen, met 3 kinderen, 2 honden een woonoppervlakte van ongeveer 6 x 2 m en af en toe -24 graden! Super trots!