Op grote hoogte

8 augustus 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Een dagje Auckland centrum stond vandaag op de planning. We werden op tijd wakker en hoorden de zee al ruisen. Lekker wakker worden.

We zitten in een buitenwijk van Auckland, wat betekent dat we nog even moesten reizen om in het centrum te komen. We besloten voor de toeristische route te gaan, dat wil zeggen met de bus naar Devonport en daarna met de pont over. Je komt dan uit midden in het centrum.

De bus was al een hele belevenis voor Cas. Aangezien Sander en ik een behoorlijke hekel hebben aan het OV was hij nog nooit met de bus geweest. Alles werd aandachtig bekeken en beschreven. De deuren gaan vanzelf open en dicht, er was een kleine mevrouw en “waar was de paarse mevrouw?”  Ik had geen idee waar hij het over had, tot ik een mevrouw op zag staan met een paarse trui. Het vingertje ging omhoog en ik voelde hem al aankomen… “daar is de paarse mevrouw!”. Nou goed, zo werd er de hele reis vrolijk verder gebabbeld tot we bij de boot waren. In een minuut of 10 werden we naar de overzijde gebracht.

Op naar de Skytower. Daar wordt je naar 220m gezoefd met de lift, eentje met glazen stuk in de vloer. Je hebt dan prachtig uitzicht over de hele stad. De toren, vulkanische heuvels, zee, alles kun je zien.  Nog even wat gegeten in het café, Nena even de beentjes laten strekken en weer naar beneden.

Daar nog wat winkeltjes bekeken en toen begon de koek op te raken, ook al hadden ze het nog erg naar hun zin. Dus dezelfde weg weer terug zodat we halverwege de middag weer op de camping waren. Morgen is de laatste dag en moeten we de camper inleveren, dus alvast wat spullen ingepakt en opgeruimd. Kunnen we morgen nog wat leuks doen.

De tijd is veel te snel gegaan….